De Langstraat is in trek bij onze oosterburen. Uit resultaten van de Regiopilot van RBT De Langstraat en VisitBrabant blijkt dat de Duitse toerist onze regio steeds vaker weet te vinden.
Opvallend veel Duitstalige gasten
Horeca- en recreatieve ondernemers in de regio die hebben deelgenomen aan de pilot geven aan dat zij afgelopen seizoen opvallend veel Duitstalige gasten hebben mogen ontvangen. Ook het aantal Duitse bezoekers van bezoekdelangstraat.nl, de website van het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) De Langstraat, laat zien dat onze regio bijzonder in de smaak valt bij onze oosterburen.
Klaargestoomd
Begin dit jaar startten RBT De Langstraat en VisitBrabant een pilot om meer internationale bezoekers naar de regio te krijgen. De provinciale en regionale kennis werd gebundeld en diverse ondernemers werden zorgvuldig geselecteerd om deel te nemen als pilotpartner.
Tijdens de pilot zijn diverse ondernemers in de regio voorbereid en klaargestoomd om meer Duitse gasten te ontvangen. Menukaarten en websites werden aangepast en vertaald en de reviewpagina’s werden aangemaakt of geüpdatet. Ondernemers kregen diverse workshops aangeboden, waarbij onder andere ingegaan werd op het vakantiegedrag en de waarden van Duitsers.
Ondertussen werden o.a. Duitse influencers en touroperators uitgenodigd om de regio te komen verkennen, in de hoop dat het een sneeuwbaleffect zou hebben. En met succes: “Diverse touroperators bieden momenteel reisarrangementen aan waarbij bijvoorbeeld een bezoek aan De Loonse en Drunense Duinen, vestingstad Heusden of het Schoenenkwartier zijn opgenomen. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal Duitse bezoekers van onze website bezoekdelangstraat.nl met ruim 700% gestegen” laat Aileen Kok, manager van RBT De Langstraat, weten. “Ook van de regiopartners vernemen we dat er grote groei is in de bezoekers vanuit Duitsland.