De Langstraat heeft zich opnieuw van haar beste kant laten zien aan een groep internationale touroperators. Op 21 februari organiseerde RBT De Langstraat, het bureau achter Bezoek De Langstraat, in samenwerking met Brabant Partners, het bureau achter VisitBrabant, een bezoek aan diverse bijzondere locaties in de regio. Deze reis bood touroperators de gelegenheid om de veelzijdigheid en aantrekkelijkheid van De Langstraat als toeristische bestemming te ervaren.
In de strakke planning van de touroperators – welke gedurende drie dagen meerdere regio’s in de provincie bezochten - was tijd voor een bezoek aan vestingstad Heusden en Nieuwkuijk. De groep bezocht onder andere slijterij De Waterdrager, waar zij ‘de smaak van Heusden’ konden proeven, en Rondvaart Wiljo, die hen meenam in de wereld van ontspannen boottochten over de Bergsche Maas. Uiteraard kon een echte Brabantse worstenbroodproeverij bij ‘t Wapen van Heusden niet ontbreken. Het bezoek aan onze regio werd afgesloten met een lunch bij De Emmamolen in Nieuwkuijk, waar sommige touroperators de historische molen beklommen voor een prachtig uitzicht over natuurgebied het Vlijmens Ven.
Hoewel deze FAM-trip zich richtte op Heusden en Nieuwkuijk, wordt tijdens eerdere en toekomstige FAM-trips ook aandacht besteed aan andere bestemmingen binnen regio De Langstraat. Uit de gesprekken met de touroperators blijkt dat er veel interesse is in iconische plekken zoals het Schoenenkwartier, de Sint-Jan de Doperkerk, De Loonse en Drunense Duinen en de vestingsteden Heusden en Geertruidenberg. Met deze en vele andere bezienswaardigheden biedt De Langstraat een gevarieerd aanbod voor zowel eendaagse als meerdaagse reizen.
De promotie van regio De Langstraat beperkt zich niet tot in Nederland, maar richt zich ook op internationale markten. Voor touroperators die niet aanwezig konden zijn bij de FAM-trip, bood RBT De Langstraat samen met Brabant Partners een extra mogelijkheid om kennis te maken met de regio. Van 4 tot en met 6 maart werd o.a. regio De Langstraat gepresenteerd op de internationale reisbeurs ITB Berlin, waar duizenden bezoekers en reisprofessionals in contact kwamen met de mooiste bestemmingen. Hier werden onder andere de iconen van De Langstraat uitgelicht, waarmee de regio zich steeds sterker op de internationale kaart zet.
Dankzij de nauwe samenwerking tussen RBT De Langstraat en Brabant Partners wordt de regio steeds beter gevonden door (inter)nationale bezoekers. Ook de website www.bezoekdelangstraat.nl, www.besuchdelangstraat.de (Duitstalig) en www.visitdelangstraat.com (Engelstalig) dragen daar aan bij. Op deze manier blijft regio De Langstraat een aantrekkelijke bestemming voor toeristen uit binnen- en buitenland.