Bewoners Willem Alexanderhof genieten van zonovergoten buurtfeest

23 jun , 13:55Nieuws
pleinfeest_foto_5
© Jeff Horsten
WAALWIJK - Een hechte buurt, prachtig zomerweer en volop gezelligheid vormden zaterdag 20 juni de ingrediënten voor een geslaagd pleinfeest aan de Willem Alexanderhof. Voor het vierde jaar op rij kwamen de bewoners van het hofje bijeen voor hun jaarlijkse feestdag. De meeste bewoners zijn 60 jaar of ouder, maar dat weerhield niemand ervan om volop te genieten van een dag vol activiteiten, lekker eten en ontmoeting.

Bingo als hoogtepunt

Onder leiding van initiatiefnemer en jongste bewoner Jeff Horsten stond opnieuw een gevarieerd programma klaar. Net als vorig jaar vormde de bingomiddag het absolute hoogtepunt van de dag.
Carola de Brouwer nam plaats achter het bingorad en zorgde met veel enthousiasme voor een middag vol spanning en plezier. De bewoners volgden de getrokken nummers aandachtig en streepten fanatiek hun kaarten af. Dankzij sponsoren Die Grenze en L'Elsoldy Beauty stond er een fraaie prijzentafel klaar met aantrekkelijke prijzen.
Een bijzondere verrassing was er voor bewoonster Saskia Sorg. Zij ontving een goedgevulde krat met gezonde producten en lekkernijen, waaronder vers stokbrood, tomaten, komkommers en diverse andere hapjes. Deze attentie werd mogelijk gemaakt door Albert Heijn De Els.

Waalwijkse lekkernij en uitgebreid buffet

Om 14.30 uur ging het pleinfeest officieel van start met een echte Waalwijkse lekkernij. De bewoners werden getrakteerd op maar liefst 25 verse Halve Zolen-koeken van PartyVlaai. De koeken waren zo vers dat ze bij het uitdelen nog warm aanvoelden.
Dankzij een wijkbudget van de gemeente Waalwijk genoten de aanwezigen later op de dag van een uitgebreid Chinees-Japans buffet van restaurant De Paradijs. Daarbij ontbraken extra hapjes niet. Het diner werd afgesloten met ijs en vers fruit.

Beschutting tegen de zomerzon

Met temperaturen die flink opliepen, bood een grote partytent uitkomst. Woningcorporatie Casade stelde deze beschikbaar, waardoor de bewoners comfortabel in de schaduw konden zitten. De organisatie sprak hiervoor speciale dank uit aan Kim de Jongh en Adriaan van der Schans.

Sterke buurtband

De bewoners kijken met veel plezier terug op de geslaagde dag. Het pleinfeest onderstreepte opnieuw de sterke onderlinge band binnen het hofje. De bekende uitspraak "Beter een goede buur dan een verre vriend" bleek ook dit jaar weer meer dan toepasselijk. Volgens de bewoners staat één ding al vast: volgend jaar krijgt het pleinfeest opnieuw een vervolg.
loading

Loading articles...

Loading