Lancering eerste editie Langstraat Onderneemt

Jochem van Woensel en Marcel van Loon tonen het eerste exemplaar van Langstraat Onderneemt
Jochem van Woensel en Marcel van Loon tonen het eerste exemplaar van Langstraat Onderneemt
Foto: Balkenende Media

WAALWIJK – Gisteren vond in bescheiden gezelschap de lancering plaats van het nieuwe magazine Langstraat Onderneemt. Eerder die dag ontvingen Jochem van Woensel en Marcel van Loon van ZO!interieurprojecten het allereerste exemplaar. Jochem van Woensel prijkt op de cover van het B2B magazine dat twee keer per jaar verschijnt.

Tijdens de netwerkbijeenkomst van Business4all bij Broodje Prins overhandigde uitgever Rolf Balkenende eveneens een exemplaar aan Samantha Prins. ‘Wegens de aangescherpte coronamaatregelen kon de geplande bijeenkomst bij John van Pas Dranken en Partyservice in Kaatsheuvel niet doorgaan. Heel jammer, maar begrijpelijk. Er hadden zich ruim 60 ondernemers aangemeld voor deze avond. In de zoektocht naar een alternatief voor de lancering kwamen we op het idee om de onthulling tijdens de netwerkbijeenkomst van Business4all te laten plaatsvinden. Een heel geslaagde keuze.’

Samantha Prins ontvangt uit handen van Rolf Balkenende de eerste editie van Langstraat Onderneemt

Behoefte aan B2B magazine

Balkenende Media is in 2016 gestart met het uitgeven van Gewoon Waalwijk, Heusden en Loon op Zand. Inmiddels zijn de drie bladen, die gericht zijn op consumenten in de Langstraat, geclusterd in één magazine: Gewoon Langstraat. ‘Tijdens de gesprekken met ondernemers merkten we dat er veel vraag was naar een zakenmagazine. We spelen met Langstraat Onderneemt dus duidelijk in op de behoefte.’

Het vaste team waar Balkenende Media mee samenwerkt bestaat uit de redacteuren Mireille Kleijngeld (Mireille Schrijft) en Marieke van Riel (Alles is Tekst), fotograaf Han Hermkens (Fotostudio Image&Motion) en vormgever Ursula Schellekens (Schellekens Creatieve Communicatie). Rolf vindt de eerste uitgave heel speciaal. ‘Juist in deze onzekere tijd waarin vooral ondernemers veel moeten incasseren, zien we dat ze vooruit kijken. Tijdens de ‘intelligente lockdown’ moesten we allemaal pas op de plaats maken. Toen ons team weer voorzichtig op pad ging, kwamen ze terug met bijzondere, mooie en oprechte verhalen. Ondernemers laten zich niet kisten, integendeel; ze gaan ervoor. Dat vinden we heel inspirerend.’

Geprinte media in trek

Balkenende Media is ook online actief. Toch merkt hij dat ‘print’ nog steeds in trek is. ‘Ik ben ervan overtuigd dat geprinte media nooit helemaal zal verdwijnen. Sterker nog, het neemt een steeds belangrijkere plaats in binnen de communicatie van bedrijven. Zeker naast de vluchtige digitale media. Een fysiek magazine ga je op je gemak bekijken en klik je niet zomaar weg.’

De komende weken worden zo’n 5.000 magazines rondgebracht bij verschillende bedrijven in de Langstraat. Langstraat Onderneemt is ook verkrijgbaar bij Broodje Prins, Gompenstraat 23 in Waalwijk. Online kunt u het magazine bestellen via De LangstraatShop. In het voorjaar van 2021 verschijnt de tweede editie van Langstraat Onderneemt. Interesse? Mail naar [email protected] of bel naar Miranda Jacobs (06-18418929) / Rolf Balkenende (06-53815027)

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen