Tiende Gouden Koe voor PJ Klerx en Zonen

Foto: N. Kleijngeld

De tiende Gouden Koe, de jaarlijkse ‘pluim’ van de SeLL (Schoen- en Ledersociëteit de Langstraat) voor een bijzondere uitblinker in de branche, is op 14 december feestelijk uitgereikt aan PJ Klerx en Zonen, bekend van de merken Red-Rag, Develab en Paul Green. Het bestuur van SeLL heeft, in samenwerking met oud-winnaars van de Gouden Koe, de keuze bepaald op basis van een viertal criteria.

De feestelijke uitreiking werd geleid door Marc van Delft. Marc is ondernemer en directeur van de Van Delft Groep: een innovatief totaalinstallatiebedrijf met meer dan 130 medewerkers. Als directeur van een familiebedrijf weet hij als geen ander hoe je op een professionele, betrouwbare en respectvolle wijze met elkaar samenwerkt. De ontwikkelingen van techniek staan nooit stil, net als in de modebranche. “Dat houdt ons scherp”, aldus Marc.

Nico, Hans en Kees Klerx kregen namens SeLL de Gouden Koe uitgereikt. Zij vormen samen de directie en het management van PJ Klerx en Zonen. Nico Klerx is algemeen directeur en verantwoordelijk voor HR, finance, marketing en strategie. Hans Klerx is commercieel directeur, manager verkoop en agent voor Paul Green Nederland. Kees Klerx is manager product en verantwoordelijk voor de inkoop, research & development en doet een stuk verkoop voor de kinderschoenen.

Joost van Disseldorp, directeur van Van Haren en winnaar van de Gouden Koe 2016, lichtte de keuze als volgt toe:

“PJ Klerx en Zonen heeft op een succesvolle manier de transitie van importeur naar eigen merken doorlopen. Constante kwaliteit, service, partnership, authenticiteit, ambitie, gedrevenheid en lef om vanuit eigen kracht te ondernemen zijn de basiscomponenten van het succes van dit familiebedrijf. Tijdig is een nieuwe weg ingeslagen om onafhankelijk te zijn van derden. Slim wordt gebruikgemaakt van moderne communicatiekanalen en sportsponsoring. Maatschappelijke betrokkenheid siert de ondernemers. Onder meer door meer voorraad aan te houden, waaruit afnemers via de B2B-webshop in het seizoen kunnen bijbestellen, wordt ingespeeld op de eisen van de markt. De ondernemers hebben de durf om nieuwe wegen in te slaan, om veranderingen door te voeren die de tijd verlangt. Want hij die zijn eigen weg gaat wordt niet snel ingehaald. Dit maakt PJ Klerx en Zonen een terechte winnaar van de Gouden Koe 2017!”

Bron: SeLL Langstraat

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen