PositiveDigits: ‘Organisaties laten groeien in online kennis en omzet’

‘Om je bedrijf te laten groeien, is online marketing een waardevol instrument. Maar wát je ermee kunt bereiken en welke tools je kunt inzetten, is vaak minder duidelijk,’ vertelt David, die samen met Pim twee jaar geleden het online performance agency PositiveDigits oprichtte.

‘Wij streven ernaar om die mogelijkheden tastbaar te maken en de afstand te verkleinen die ten opzichte van online marketing wordt ervaren,’ voegt Pim toe. ‘Bovendien geloven we niet in een aanpak voor de korte termijn. Tijdens het traject proberen we haarscherp te krijgen wat er nodig is om een bepaalde online positie te verkrijgen. We zetten vervolgens een mix van kanalen in, waarbij we anticiperen op hoe de markt zich ontwikkelt. Zo hebben we al meerdere bedrijven aanzienlijk laten groeien.’

De liefde voor online marketing is bij David ontstaan toen hij werkte bij het Google partner programma. ‘Mijn afdeling werd echter opgeheven, waarna ik aan de slag ging als online marketeer bij schoenengigant VanHaren. Daar kon ik alle kennis inzetten die ik bij Google had opgedaan.’ In die tijd richtte David ook zijn eenmanszaak PositiveDigits op, omdat hij graag zzp’ers op weg wilde helpen in de online wereld. Aangezien het aantal klanten snel groeide, ging hij samenwerken met Pim, die het optimaliseren van de campagnes op zich nam. In 2019 hakten ze de knoop door: de eenmanszaak werd een vof en ze besloten zich samen volledig te richten op PositiveDigits.

Strategische aanpak

Bij PositiveDigits begeleiden ze organisaties die hun eerste stappen online maken en niet weten waar ze moeten beginnen, bieden ondersteuning bij marketingkanalen die niet lopen en optimaliseren webshops waarbij de groei is gestagneerd. ‘Een samenwerking met een nieuwe klant begint vaak met het optimaliseren van de website,’ licht David toe. ‘Van daaruit kijken we welke aanvullende kanalen we kunnen inzetten. Dat doen we op een andere manier dan de gebruikelijke in de markt, zodat we kortetermijndoelstellingen behouden en op lange termijn de groei van de onderneming vasthouden en kunnen doorpakken. We nemen de klant mee in een strategische aanpak en zetten ons in voor de constante groei van een bedrijf.’

Amsterdam en Waalwijk

Inmiddels beschikken ze over een divers klantenbestand, van mkb tot grote organisaties, waarvoor ze zeker een half miljoen advertenties per dag plaatsen. Daarnaast hebben ze tegenwoordig twee vaste medewerkers in dienst en opereren ze vanuit twee kantoren. Pim licht toe: ‘Ik werk doorgaans vanuit het kantoor in Amsterdam. Met zoveel hoofdkantoren van andere bedrijven in de omgeving zit ik hier dicht bij het vuur. Het is een prima basis om klanten uit de Randstad te ontvangen. En kortgeleden hebben we in het pand van Jan de Ruijter in Waalwijk een leuk thuis gevonden voor een kantoor in het zuiden.’

Kennisoverdracht

Doordat ze bij PositiveDigits voortdurend marketingtechnieken optimaliseren en ontwikkelen, kunnen klanten altijd rekenen op maatwerk en een up-to-date expertise. David vervolgt: ‘Bovendien delen we in transparante rapportages de data met de klant. Kennisoverdracht is een belangrijk onderdeel van onze werkwijze. Het draait bij ons niet alleen om het inzetten van een online campagne. We zijn een partij voor het realiseren van een langetermijnaanpak en we kijken mee in de breedste zin van het woord.’

Toekomstvisie

David en Pim hebben een duidelijke toekomstvisie: ‘We willen de groei van ons bedrijf voortzetten en ieder jaar de resultaten verdubbelen. Een uitbreiding van het team, zodat we straks alle expertises in huis hebben, zal daaraan bijdragen. Onze uitdaging in deze dynamische markt ligt op het kennisvlak. De ontwikkelingen in online marketing gaan razendsnel en het gedrag van de internetter verandert continu, je moet er bovenop zitten. We houden dit scherp in de gaten en zijn continu bezig met heruitvinden, kennis vergaren en nieuwe marketingmethodes.’ David sluit af: ‘We zijn altijd gefocust op het werk. Online marketing gaat ook in de weekenden gewoon door. Daarnaast zijn we eigenlijk nooit tevreden, het kan altijd beter en groter. We komen in de buurt van tevredenheid als we een significante bijdrage aan een onderneming hebben geleverd, maar zelfs dan zien we altijd kansen om te verbeteren.’

PositiveDigits
Van Schijndelstraat 11
5145 RE Waalwijk
020 299 7200
[email protected]
www.positivedigits.com

Tekst Marieke van Riel (Alles is Tekst)


Twee keer per jaar brengt Balkenende Media het magazine Langstraat Onderneemt uit. Een magazine vol met verhalen van en door ondernemers uit de gemeente Waalwijk, Heusden en Loon op Zand. Op onze nieuwssite brengen we geregeld één van deze artikelen nog eens extra onder uw aandacht. Vandaag het verhaal van PositiveDigits.

In het voorjaar 2021 brengen we de 2e editie uit van Langstraat Onderneemt. Interesse? Mail naar [email protected] of bel naar Miranda Jacobs (06-18418929) / Rolf Balkenende (06-53815027)

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen