Vloggen als low-budget oplossing voor bedrijven en organisaties

22 sep 2021, 10:38 Nieuws
sas vloggen wijnand
LINK fotografie

WAALWIJK - De Waalwijkse Saskia van der Hilst lanceert 23 september 2021 haar eerste boek ‘Ga toch vloggen!’ in Boekhandel Dominicanen in Maastricht. Een boek dat zij schreef met een missie: profit- en non-profitorganisaties laten zien dat torenhoge marketingbudgetten niet nodig zijn om aandacht te genereren of wervingscampagnes op te zetten.

Haar boek haakt in op de huidige tijdgeest, waarin de coronacrisis zijn sporen nalaat bij menig organisatie. Veel ondernemers, maar ook stichtingen, kennen financiële tegenslag en onzekerheid. Marketing wordt een sluitpost, terwijl zij juist klanten, personeel of donateurs nodig hebben. Dan is vloggen een goedkoop en krachtig instrument.

Van der Hilst: “Vloggen is niet nieuw, maar het fenomeen strategisch inzetten voor marketingdoeleinden gebeurt nog weinig. Een gemiste kans, nu vrijwel iedereen een smartphone heeft. Het bespaart bergen met geld. Bovendien zijn de volgende generaties gevoelig voor beeld en geluid. De zorg, horeca en technische bedrijven kampen met een enorm tekort aan arbeidskrachten. Vaak wordt er een geijkte advertentie gezet, maar een wervingscampagne met vloggen is veel effectiever.”

Kansen zien en pakken

Gericht op zowel de profit- als de non-profitsector is ‘Ga toch vloggen!’ een boek dat met concrete voorbeelden laat zien dat ook zonder een groot marketingbudget de kansen voor het oprapen liggen. Het boek bestaat uit tips, anekdotes, opdrachten en een concreet stappenplan voor de beginner. De online ‘boekbonus’ zorgt voor educatief videomateriaal. Van der Hilst zet je aan het denken over je eigen kansen in de branche, en ook de drempelvrees die velen ervaren bij film komt aan bod.

Over Saskia van der Hilst

Saskia van der Hilst (45) is eigenaar van SimplySas. Haar doel is ondernemers te empoweren zich online beter te profileren. Vloggen is daar een onderdeel van. Met haar enthousiasme en humor laat zij menigeen met hernieuwde blik naar zijn of haar eigen organisatie of onderneming kijken.

3d cover saskia vd hilst stapel v2 highres

Bibliografische gegevens

Titel: ‘Ga toch Vloggen!’

ISBN/EAN boek: 978-94-93222-74-8

ISBN/EAN e-book: 978-94-93222-75-5

NUR-code: 600

Auteur: Saskia van der Hilst

Tekstcorrectie: Expertboek

Vormgeving: Expertboek

Hardcover

Formaat: A5

Verschijningsdatum: 23 september 2021

Prijs: € 22,50

Te bestellen via: www.simplysas.nl/boek