
WAALWIJK - Op 17 maart zijn er verkiezingen voor de Tweede Kamer. Op wie ga je stemmen? Een keuze maken is niet altijd makkelijk. Zeker niet als je niet zo goed kunt lezen of met de computer kan werken. Dan is het bijvoorbeeld moeilijk om op internet op te zoeken waar politieke partijen voor staan. Of om een stembiljet te begrijpen.
Gelukkig is er de verkiezingskrant in eenvoudige taal. In de krant staat wat de Tweede Kamer doet, hoe stemmen werkt en wat wel en niet mag bij stemmen. Het Taalhuis Waalwijk brengt de verkiezingskrant bij je langs.
Wil je de krant voor jezelf of iemand anders ontvangen? Bel of app naar het Taalhuis in Waalwijk (06 16080786) of stuur een berichtje naar [email protected]
. Neem ook gerust contact met ons op als je meer informatie wilt over beter leren lezen, schrijven, rekenen en computeren. Daar is het Taalhuis Waalwijk voor!
Liever geen krant, maar wil je wel meer weten over stemmen? De website https://www.hoewerktstemmen.nl/ geeft met filmpjes en gesproken tekst op eenvoudige manier uitleg over de verkiezingen en stemmen. Op https://kieskompas.steffie.nl/ kun je uitvinden welke politieke partij bij jou past. Makkelijk als je nog niet weet op wie je wil stemmen.
Het Taalhuis Waalwijk is een samenwerking tussen Bibliotheek Waalwijk, ContourdeTwern Waalwijk, Gemeente Waalwijk, ROC Tilburg – School voor educatie en Inburgering en MST – Mensen in beeld houden.





