Spreekuur Ombudscommissie Waalwijk

29 jan , 14:58 Gemeente
man 2562325 1280
© Pixabay

WAALWIJK - De Ombudscommissie Waalwijk is er voor inwoners en organisaties die klachten hebben over hoe de gemeente met hen is omgegaan. Dit onafhankelijke klachtenloket wordt aangesteld door de gemeenteraad en onderzoekt klachten die de gemeente niet zelf heeft opgelost.

Wat doet de Ombudscommissie?

De commissie probeert klachten eerst informeel op te lossen, bijvoorbeeld door advies of bemiddeling. Lukt dat niet, dan onderzoekt de commissie de klacht en geeft een oordeel over het handelen van de gemeente. Net als de Nationale Ombudsman, maar dan specifiek voor Waalwijk.

Waarom is de Ombudscommissie belangrijk?

Niemand wil vastlopen in ingewikkelde procedures of onduidelijke communicatie. Goede communicatie en heldere processen versterken het vertrouwen in de overheid. De Ombudscommissie helpt dat vertrouwen op te bouwen en te herstellen.

Leren van fouten

Fouten maken is menselijk. De commissie ziet fouten als een kans om te leren en beter te worden. Soms betekent dit excuses maken of een fout rechtzetten. Een toegankelijke en laagdrempelige overheid staat hierbij centraal.

Spreekuur

Wilt u een klacht bespreken? Maak dan een afspraak voor het spreekuur door te bellen naar 06-55227260. Tijdens het spreekuur luisteren een commissielid en de secretaris naar uw verhaal en helpen u verder.

De spreekuren vinden plaats in Bibliotheek Waalwijk, Wilhelminastraat 4a van 11.30 -12.30 uur op: 

  • donderdag 17 april 2025, 
  • woensdag 28 mei 2025 en 
  • dinsdag 1 juli 2025.

Contact

Website: www.waalwijk.nl/ombudscommissie
Telefoon: 06-55227260
E-mail: [email protected]