WAALWIJK – De Ombudscommissie Waalwijk is er voor inwoners en organisaties die klachten hebben over hoe de gemeente met hen is omgegaan. Dit onafhankelijke klachtenloket wordt aangesteld door de gemeenteraad en onderzoekt klachten die de gemeente niet zelf heeft opgelost.
De commissie probeert klachten eerst informeel op te lossen, bijvoorbeeld door advies of bemiddeling. Lukt dat niet, dan onderzoekt de commissie de klacht en geeft een oordeel over het handelen van de gemeente. Net als de Nationale Ombudsman, maar dan specifiek voor Waalwijk.
Niemand wil vastlopen in ingewikkelde procedures of onduidelijke communicatie. Goede communicatie en heldere processen versterken het vertrouwen in de overheid. De Ombudscommissie helpt dat vertrouwen op te bouwen en te herstellen.
Fouten maken is menselijk. De commissie ziet fouten als een kans om te leren en beter te worden. Soms betekent dit excuses maken of een fout rechtzetten. Een toegankelijke en laagdrempelige overheid staat hierbij centraal.
Wie een klacht wil bespreken, kan zonder afspraak terecht op het inloopspreekuur. Een afspraak maken mag ook, via telefoonnummer 06-55227260. De spreekuren vinden plaats in Bibliotheek Waalwijk, Wilhelminastraat 4a, telkens van 11.30 tot 13.00 uur op:
Website: www.waalwijk.nl/ombudscommissie
Telefoon: 06-55227260
E-mail: [email protected]
Bron: Gemeente Waalwijk