Hoe dien je een klacht in bij DHL?

Foto: Pixabay License/useche70

DHL is wereldwijd de marktleider op het gebied van de logistieke industrie. En met zoveel pakketten in zowel Nederland als het buitenland, is het niet gek dat er zo nu en dan iets mis gaat. Op het internet vind je daarom veel vragen over hoe je in contact kunt komen met DHL en waar je precies een klacht kunt indienen.

Om een klacht in te dienen bij DHL heb je meerdere mogelijkheden om contact met ze op te nemen. Uiteraard kun je met ze bellen wanneer een situatie spoed vereist, maar dit is niet de enige optie. Spreek een medewerker via de DHL chat als het niet nodig is om met ze te bellen. Lees verder en leer hoe dit allemaal in zijn werk gaat.

Hoe kun je chatten met DHL?

Als je naar de contactpagina gaat op de website van DHL kun je rechtsonder in een chatbox vinden. Dit brengt je naar de DHL Express Chatbot waar je veel gevraagde vragen kunt stellen over offertes, het volgen van pakketten en meer. Het grote voordeel van de Chatbot is dat deze 24 uur per dag actief is en daarom direct een antwoord kan geven.

Soms heb je niet altijd een vraag die beantwoord kan worden door een bot, zeker als je ook direct een klacht wilt achterlaten. Hiervoor kun je maandag tot en met vrijdag, van 08:00 tot 18:00, bellen met de klantenservice van DHL. Stuur je liever een bericht? Dan is het mogelijk DHL te mailen door het contactformulier op de website in te vullen. Vervolgens ontvangt u binnen één werkdag antwoord op uw vraag of hulp met een probleem.

Zijn er andere manieren om met DHL in contact te komen?

Een groot bedrijf als DHL is alom te vinden op sociale media – en ook hier is het mogelijk om contact op te nemen met hun klantenservice. Let er wel op dat ook hier de genoemde kantooruren gelden. Via Facebook kun je contact met DHL opnemen door een bericht te sturen via Facebook Messenger.
Via Twitter is het echter mogelijk tot later in de dag antwoord te ontvangen van de klantenservice van DHL. Doordeweeks kan dit van 08:00 tot 22:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:30. Bovendien kun je op de Twitterpagina van DHL antwoorden vinden op vragen die anderen eerder aan ze hebben gesteld. DHL heeft daarnaast ook Instagram, LinkedIn en Youtube, al worden deze pagina’s gebruikt voor updates en niet als manier om contact met ze op te nemen.

Contact met DHL en andere bedrijven

Als je problemen hebt contact op te nemen met instanties of bedrijven als DHL, ben je niet de enige. Veel mensen hebben soortgelijke problemen. Lees de blog met interessante artikelen geschreven door KlantenserviceDirect.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen