Resultaten klanttevredenheidsonderzoek ContourdeTwern zeer positief

Foto: mohamed Hassan via Pixabay

ContourdeTwern heeft hoge scores behaald op het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) dat ze onder meer dan 2.300 partners en bewoners heeft uitgevoerd over 2020.

Zo was meer dan 90% van de ondervraagde vrijwilligersorganisaties (heel) tevreden over de ondersteuning vanuit ContourdeTwern, onderschreef 87% van de bewoners goed vooruit te zijn geholpen, en zou 96% van de netwerkpartners ContourdeTwern aanbevelen bij anderen. In 2019 voerde ContourdeTwern het grootschalige KTO voor het eerst in de huidige, digitale opzet uit. In 2020 waren de scores over het algemeen net iets hoger dan in 2019. De samenwerking met netwerkpartners liet een stijging van 10% zien in de categorie ‘heel tevreden’: de tevredenheid van vrijwilligers binnen die categorie steeg zelfs met 11,5 %. Bij bewoners was die stijging 7%. Jongeren waren iets minder (1,5%) tevreden dan in 2019.

ContourdeTwern liet het onderzoek uitvoeren in zestien gemeenten waarin ze actief is en voor de jongerenafdelingen R-Newt en R-Newt Kids. Het onderzoek werd opgesplitst in de doelgroepen netwerkpartners, vrijwilligersorganisaties, vrijwilligers, bewoners, jongeren en kids. De vragen hadden onder meer betrekking op de tevredenheid over de samenwerking of inzet, verwachtingen en doelstellingen, en aanbevelingen. Uit de open antwoorden blijkt vooral dat partners en bewoners ook de inzet en aanwezigheid van ContourdeTwern in coronatijd ontzettend waarderen, maar dat de organisatie over die inzet nog explicieter mag communiceren.

ContourdeTwern voert het grootschalige klanttevredenheidsonderzoek sinds 2019 in eigen beheer uit. Het meten van klanttevredenheid en klanteffect wordt een steeds belangrijker onderdeel van het werk: enerzijds om te kunnen onderbouwen dat haar maatschappelijke inzet goed besteed is en effect sorteert. Anderzijds wil ContourdeTwern haar eigen inzet en diensten voortdurend verbeteren en de meerwaarde aan de maatschappij blijvend optimaliseren.

Gon Mevis, directeur|bestuurder bij ContourdeTwern: “In het KTO over 2019 kregen we al prachtige cijfers, maar in 2020 waren de resultaten zelfs nóg beter. Een heel mooi compliment naar onze organisatie en iedereen die daar het afgelopen, turbulente jaar zo’n belangrijke bijdrage in heeft gehad. Het is nu zaak de scherpte niet te verliezen. We willen echt het verschil maken en de samenleving sterker en veerkrachtiger maken. Dat blijft een immense opgave. Deze uitslag geeft ons een serieuze indicatie dat we op de goede weg zijn.”

Belangrijkste scores per doelgroep

Netwerkpartners

• 90% (heel) tevreden over samenwerking
• 83% vindt duidelijk wanneer ContourdeTwern kan worden ingeschakeld
• 73% vindt verwachtingen ten opzichte van inzet helder
• 83% ervaart dat gestelde doelen zijn bereikt
• 96% beveelt ContourdeTwern aan bij anderen

Vrijwilligersorganisaties

• 91% (heel) tevreden over ondersteuning
• 75% vindt dat er vooruitgang is geboekt tov KTO 2019
• 84% ervaart dat gestelde doelen zijn bereikt
• 96 beveelt ContourdeTwern aan bij anderen

Vrijwilligers

• 88% (heel) tevreden over ondersteuning ContourdeTwern
• 86% vindt dat aanbod ContourdeTwern aansluit op behoefte
• 98% beveelt ContourdeTwern aan bij anderen

Bewoners

• 93% (heel) tevreden over ondersteuning
• 87% (goed) vooruitgeholpen door inzet ContourdeTwern
• 76% vindt dat doelen zijn bereikt
• 98% beveelt ContourdeTwern aan bij anderen

Jongeren

• 96% (heel) tevreden over contact met R-Newt
• 92% ervaart ondersteuning jongerenwerk positief
• Gemiddelde score activiteiten: 4,4 uit 5

Kids

• 100% is (heel) tevreden over inzet R-Newt Kids
• 96% beveelt R-Newt Kids aan

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen