WOT! Promotions: ‘Een blijk van waardering’

Foto: Han Hermkens - Image&Motion

Verras je medewerkers en relaties regelmatig met een cadeautje. Je blijft als bedrijf in beeld en een attentie op zijn tijd is goud waard. Bij WOT! Promotions weten ze daar alles van. Zeker in deze coronatijd is het gevoel van saamhorigheid belangrijk en reden genoeg om een blijk van waardering aan je medewerkers en relaties te geven. Dit is het moment dat je niet mag missen als werkgever.

Edwin Bouman

Eigenaar Edwin Bouman – geboren Rotterdammer – verhuisde met zijn ouders begin jaren tachtig naar Herpt. ‘Mijn vader stond op de markt met noten en zuidvruchten. De handelsgeest heb ik van hem.’ In Sint-Michielsgestel volgde hij de MDS bij de fraters op de Ruwenberg: ‘Een stevige maar nuttige leerschool. Maar ondernemer zijn is niet aan te leren, dat ben je of niet. Als je het niet in je bloed had, was je daar zo weg.’ Naast zijn werk als DJ in de Ster in Nieuwkuijk, begint Edwin kortstondig in de fournituren. Via via komt hij in 1987 te werken bij Surprise in Rotterdam waar hij als accountmanager start in de promotieartikelenbranche. In 1997 legt hij in Heusden de basis voor het huidige WOT! Promotions. Met een enthousiast team van ervaren medewerkers is het bedrijf inmiddels bijna 25 jaar gevestigd aan de Energieweg 8 in Waalwijk.

Direct mail

In het online tijdperk is er steeds meer behoefte aan een persoonlijke en tastbare manier van communiceren. Het brievenbuspakket, ofwel direct mail, is daar een goed voorbeeld van. Tijdens corona is het belangrijk om grip te houden op je personeel en relaties. Veel mensen werken thuis en om hen te blijven motiveren én te bedanken, kun je als werkgever een leuke attentie opsturen. Gelukkig zien veel werkgevers dit in. Edwin geeft aan dat je vooraf goed je doelgroep moet bepalen. Wie en wat wil je bereiken? Welke indruk wil je achterlaten? Het hoeft niet groots te zijn, het zit hem vaak in kleine dingen die gewaardeerd worden. Profileer jezelf en draag uit waar je voor staat. Samen met onze klant komen we vaak tot de leukste acties. Onlangs maakten we voor Van Mossel Automotive Group een origineel pakket voor de ruim 4.000 medewerkers. Een gepersonaliseerd kaart- en dobbelspel met de tekst: ‘Samen op weg naar de High-Score!’. Dat wordt ontzettend gewaardeerd door personeel. Maar ook andere momenten zoals de aankomende zomer, zijn bij uitstek sales-momenten waarop je medewerkers, prospects en relaties in het zonnetje kunt zetten.’

Het moet blijven hangen

Volgens Edwin moet een relatiegeschenk of promotieartikel sowieso indruk maken. ‘Ze vertegenwoordigen je merk, dus het moet goed doordacht zijn. Duurzaam geproduceerde producten kunnen daar een onderdeel van zijn. Veel van onze artikelen zijn verantwoord gemaakt. Voor onze eigen relaties hebben we de ‘Eco Beach Towel’, ontwikkeld. Deze handdoek is gemaakt van garen dat voor 40% bestaat uit afbreekbaar plastic flessen uit zee en 60% Europees gerecycled katoen.’ En wat het meest effectieve promotieartikel allertijden is? ‘Dat is en blijft de balpen! Het wordt nogal eens onderschat en ondergewaardeerd.
Maar hoe geweldig is het dat een pen een kleine investering is, maar nog steeds een gigantisch bereik heeft. Eén reclame-balpen kent gemiddeld maar liefst
zeven tijdelijke eigenaren, denk daar maar eens over na. Zet er een slimme trigger op die verwijst naar de website van je bedrijf en ‘klaar is Kees.’ Edwin legt uit dat een pakkende tekst altijd werkt. ‘Het moet wel blijven hangen.’

Op tijd voor het kerstpakket

Het lijkt nog ver weg maar de showroom bij WOT! is er al helemaal op ingericht: de kerst- en relatiegeschenken voor het einde van het jaar. ‘Het is verstandig om er vroeg mee te beginnen. Veel producten komen uit het Verre Oosten en logistiek gezien kan dat door corona de nodige vertraging opleveren. Doe er je voordeel mee; onze showroom is heel makkelijk toegankelijk voor bedrijven uit de Langstraat; we zitten om de hoek. Samen kunnen we ideeën bedenken om een cadeaupakket te personaliseren. Creatief sparren kan bij ons overigens heel gezellig aan de bar met een hapje en een drankje.’

VACATURE
WOT! Promotions is op zoek naar een aanstormend, jong sales-talent dat interesse heeft om succesvol te worden in onze enerverende branche! Interesse? Mail ons je CV.

WOT! Promotions
Energieweg 8
5145 NW Waalwijk
0416-671777
[email protected]
wotpromotions.nl

Tekst: Mireille Kleijngeld (Mireille schrijft…)


Twee keer per jaar brengt Balkenende Media het magazine Langstraat Onderneemt uit. Een magazine vol met verhalen van en door ondernemers uit de gemeente Waalwijk, Heusden en Loon op Zand. Op onze nieuwssite brengen we geregeld één van deze artikelen nog eens extra onder uw aandacht. Vandaag het verhaal van WOT! Promotions.

In het najaar 2021 brengen we de 3e editie uit van Langstraat Onderneemt. Interesse? Mail naar [email protected] of bel naar Rolf Balkenende (06-53815027)

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden