‘Ieders smaakbeleving is anders’

Foto: Gewoon Waalwijk / Pix4Profs

Vanzelfsprekend kun je hem ’s nachts wakker maken voor een goede kop koffie. ‘Koffie staat synoniem voor een moment van rust. Ook op de werkvloer is dat belangrijk.’ Een gesprek met Andrew van Krieken, eigenaar van Van Krieken Koffieservice en gediplomeerd barista, over het geheim van het ‘zwarte goud’.

‘We zijn erg verwend als het gaat om koffie. In de afgelopen tien jaar is de koffiecultuur in Nederland erg in opmars. Thuis en buiten de deur drinken we goede kwaliteit koffie. Hierdoor zijn we kritischer op smaak en beleving. Dan is het logisch dat je op je werk óók van koffie wilt genieten en het liefst van dezelfde kwaliteit als je gewend bent.’ Andrew van Krieken begon als 27-jarige als vertegenwoordiger van koffieproducten. ‘Ik volgde een HBO studie röntgenlaborant maar haakte af omdat ik meer brood zag in de commercie. Ik besloot de koffiehandel in te gaan. Aanvankelijk plaatste ik zelf de machines en deed tevens ook het onderhoud.’ Inmiddels telt het bedrijf tien medewerkers én een eigen servicedienst. ‘Onderhoud en service vinden wij essentieel. Bij storingen moeten klanten op ons kunnen bouwen. We rekenen géén voorrijkosten en onze service is gratis.’

Proeverij

Omdat ieders smaakbeleving anders is, is het mogelijk om een proeverij te organiseren. ‘De keuze voor een koffiemachine is een mix van smaak én prijs. Je kunt het vergelijken met het inkopen van wijn: de geschikte koffie voor een bedrijf uitzoeken is een persoonlijke aangelegenheid. Koffie wordt meerder malen en dagelijks gedronken, niet alleen door de medewerkers maar ook door bezoekers van onze klanten. Iedereen heeft recht op een lekker kopje koffie van goede kwaliteit.’

Koffietruck

En het geheim daarvan is volgens Andrew afhankelijk van de machine, de melange en de hand van de meester. ‘Voor bedrijven hebben we machines met verschillende zetsystemen en smaakvariaties. Wat past het beste bij het bedrijf? Hoe lang mag het zetten van een kopje duren? Wordt het een machine op basis van vers geroosterde bonen of verse gezette gemalen koffie (freshbrew), liquid of vriesdroog (instant)? Wij gaan in gesprek met de klant om samen met hen de juiste keuze te maken. Het persoonlijk contact is daarom erg belangrijk. Binnenkort kunnen bedrijven of particulieren kennismaken met hun ludieke koffietruck of mobiele espressobar. ‘Een leuke manier om verschillende koffiespecialiteiten te presenteren tijdens een opening, jubileum of ander evenement.’

Van Krieken Koffieservice B.V.
0416-34 34 31
www.vankriekenkoffie.nl
[email protected]

Tekst: Mireille Kleijngeld


Twee keer per jaar brengt Balkenende Media het magazine Gewoon Waalwijk uit. Een magazine vol met verhalen van en door Waalwijkers. In de rubriek “Gewoon Waalwijk” brengen we wekelijks één artikel nog eens extra onder uw aandacht. Deze week het verhaal van Van Krieken Koffieservice uit Sprang-Capelle.

In september volgt de vijfde editie van Gewoon Waalwijk. Interesse? Mail naar [email protected] of bel Rolf Balkenende (06-53815027)

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen