Bezoek stadhuis Waalwijk vanaf 2019 op afspraak, balie Publiekszaken ook op zaterdag geopend

Foto: Waalwijk.nieuws.nl

Vanaf 1 januari 2019 wijzigt de manier waarop de gemeente Waalwijk werkt bij de afdeling Publiekszaken. Het is dan alleen nog mogelijk om op afspraak langs te komen. Het is niet meer mogelijk om (op bepaalde momenten) zonder afspraak binnen te lopen. Daarnaast gaat het stadhuis in 2019 ook open op zaterdag en wordt het mogelijk om aangevraagde reisdocumenten te laten bezorgen.

Naast het aanvragen van documenten moet ook voor het ophalen van een aangevraagd document een afspraak worden gemaakt. Op deze manier werken we een stuk efficiƫnter en is er nauwelijks wachttijd. Bij de balie van Publiekszaken kunnen inwoners onder andere terecht voor het aanvragen en ophalen van paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen, verklaring omtrent gedrag, verhuizing en Afschrift Burgerlijke Stand.

Tegelijkertijd wijzigen ook de openingstijden wanneer inwoners op afspraak langs kunnen komen. Vanaf 1 januari 2019 kan er binnen de hieronder vermelde tijdstippen een afspraak worden gemaakt:

  • Maandag 12.00 – 17.00 uur
  • Dinsdag 12.00 – 19.30 uur
  • Woensdag 9.30 – 17.00 uur
  • Donderdag 12.00 – 19.30 uur
  • Vrijdag 10.00 – 15.00 uur
  • Zaterdag 9.00 – 11.00 uur

Bekijk op waalwijk.nl/openingstijden alle openingstijden van de verschillende afdelingen. Een afspraak maken kan via de website van de gemeente, www.waalwijk.nl, of telefonisch: 0416-683456.

Open op zaterdag

Naast deze wijzigingen voert de gemeente Waalwijk vanaf 1 januari ook een aantal verbeteringen door. De balie van Publiekszaken in het stadhuis is in 2019 ook op zaterdag geopend. Voor zaken als een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aanvragen en ophalen kunnen inwoners voortaan ook in het weekend op het stadhuis terecht. Het gaat hier om een pilot. Als na evaluatie blijkt dat de openstelling op zaterdag een succes is blijft het stadhuis ook na de pilot open op zaterdag.

Reisdocumenten laten bezorgen

Voor een paspoort of identiteitskaart ophalen hoeven inwoners straks helemaal niet meer naar het stadhuis. Vanaf januari 2019 kunnen zij er ook voor kiezen om deze te laten bezorgen. Voor het bezorgen van deze documenten werken wij samen met AMP Groep. Het bezorgen van een paspoort of identiteitskaart kan thuis zijn, maar bijvoorbeeld ook op het werk of een ander adres waar de inwoner op dat moment is. Voor het aanvragen van een paspoort of identiteitskaart moet nog wel een afspraak worden gemaakt op het stadhuis. Het laten bezorgen van uw reisdocument kan geregeld worden als de aanvraag voor het nieuwe document plaatsvindt op het stadhuis.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen