Only for Men wordt ‘Men Only’

Only for Men zet een opzienbarende stap in de ambitie om écht het verschil te maken voor de ‘Mannen van Nederland’. De 15 modewinkels zullen vanaf 6 maart uitsluitend nog toegankelijk zijn voor mannen.

Uit een onderzoek onder eigen klanten bleek dat mannen het liefst alleen of met andere mannen winkelen. Ook bleek dat de smaak van de partner veel minder belangrijk wordt gevonden dan Only for Men aanvankelijk dacht. Pas als een man de gekochte kleding thuis aan zijn vrouw of vriendin laat zien, wordt hun mening enigszins op prijs gesteld.

Alleen toegankelijk voor mannen

Only for Men vond dat gehoor moest worden gegeven aan de uitkomsten van het onderzoek en besloot om de daad bij het woord te voegen. Dit betekent dat alleen mannen nog worden toegelaten tot de 15 winkels. “We doen het allereerst voor de Mannen van Nederland,” aldus Arthur Feenstra, mede-eigenaar van de winkelketen. “Maar ook commercieel zien we kansen. Zonder hun vrouwen en vriendinnen winkelen mannen veel effectiever en we denken dat dit een positief effect op conversie en omzet gaat hebben.”

Unieke sfeer gezocht

Met deze maatregel bouwt Only for Men verder aan de unieke sfeer die de winkelketen nastreeft voor zijn klanten. Met alleen nog maar mannelijke klanten in de winkel zal er een beleving ontstaan die in geen enkele andere modewinkel ervaren kan worden. Arthur Feenstra: “Het mannen-onder-elkaar-gevoel is voor de meeste mannen écht waardevol. Als 100% mannenmerk zien we het als onze plicht dit voor hen te faciliteren.”

Vrouwelijke medewerkers blijven

Over de vrouwelijke medewerkers wil Only for Men geen misverstand laten bestaan: zij blijven. Niet alleen omdat uit het onderzoek bleek dat zij door de klanten gewaardeerd worden, maar ook omdat Only for Men diversiteit onder de eigen medewerkers onmisbaar vindt.

Reacties